Garant předmětu: Lenka Madzurová

Anotace předmětu:

Strategický management poskytuje studentům ucelený pohled na proces plánování, implementace a hodnocení strategií v organizacích. Předmět se zaměřuje na strategické rozhodování a řízení, které umožňuje organizacím dosahovat dlouhodobé konkurenční výhody a adaptovat se na změny v okolním prostředí. Studenti budou studovat klíčové koncepty strategického managementu, včetně analýzy vnějšího a vnitřního prostředí organizace, stanovení cílů a strategií, formulace a implementace plánů a kontrolních mechanismů. Kurz také zahrnuje zkoumání různých strategických přístupů a metodik, jako jsou Porterova konkurenční strategie, analýza SWOT, modely hodnotového řetězce a rozhodování ve strategických situacích. Cílem předmětu je vybavit studenty schopnostmi k efektivnímu řízení strategických procesů v organizacích a k dosahování dlouhodobé udržitelné konkurenceschopnosti.

Témata seminárních prací:

Strategický finanční plán

Hledání konkurenční výhody

Balanced scorecard

Životní cyklus podniku a produktu a jejich vliv na strategický plán

Swot analýza

 

Osnova předmětu:

  1. Přednáška – tvorba strategie
  2. Přednáška – teorie her ve strategickém rozhodování
  3. Přednáška – strategie spolupráce a kooperace
  4. Přednáška – inovace, znalosti, konkurenční výhoda

Doporučená literatura

  1. Veselá (2024) Studijní opora Strategický management
  2. ZUZÁK, Roman. Strategický management. Třetí, rozšířené a doplněné vydání. [Praha]: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2022. ISBN 978-80-88330-55-4.
  3. URBAN, Jan. Strategický management. Právo a management. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2018. ISBN 978-80-87974-20-9.
  4. NESNÍDALOVÁ, Jitka. Strategický management a inovace. Praha: Soukromá vysoká škola ekonomických studií, [2016]. ISBN 978-80-7523-017-1.

Závěrečný Test

Test je složen z 10 otázek typu abc kde je vždy jedna odpověď správná. Pro úspěšné absolvování testu je nutné získat min. 60 bodů. Na test je 60 minut. Test lze opakovat 3x.

 

"Vzdělání pro život".