Garant předmětu: Lenka Madzurová
Anotace předmětu:
Strategický management poskytuje studentům ucelený pohled na proces plánování, implementace a hodnocení strategií v organizacích. Předmět se zaměřuje na strategické rozhodování a řízení, které umožňuje organizacím dosahovat dlouhodobé konkurenční výhody a adaptovat se na změny v okolním prostředí. Studenti budou studovat klíčové koncepty strategického managementu, včetně analýzy vnějšího a vnitřního prostředí organizace, stanovení cílů a strategií, formulace a implementace plánů a kontrolních mechanismů. Kurz také zahrnuje zkoumání různých strategických přístupů a metodik, jako jsou Porterova konkurenční strategie, analýza SWOT, modely hodnotového řetězce a rozhodování ve strategických situacích. Cílem předmětu je vybavit studenty schopnostmi k efektivnímu řízení strategických procesů v organizacích a k dosahování dlouhodobé udržitelné konkurenceschopnosti.
Témata seminárních prací:
| Strategický finanční plán | Hledání konkurenční výhody | 
| Balanced scorecard | Životní cyklus podniku a produktu a jejich vliv na strategický plán | 
| Swot analýza | 
Osnova předmětu:
- Přednáška – tvorba strategie
- Přednáška – teorie her ve strategickém rozhodování
- Přednáška – strategie spolupráce a kooperace
- Přednáška – inovace, znalosti, konkurenční výhoda
Doporučená literatura
- Veselá (2024) Studijní opora Strategický management
- ZUZÁK, Roman. Strategický management. Třetí, rozšířené a doplněné vydání. [Praha]: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2022. ISBN 978-80-88330-55-4.
- URBAN, Jan. Strategický management. Právo a management. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2018. ISBN 978-80-87974-20-9.
- NESNÍDALOVÁ, Jitka. Strategický management a inovace. Praha: Soukromá vysoká škola ekonomických studií, [2016]. ISBN 978-80-7523-017-1.
Závěrečný Test
Test je složen z 10 otázek typu abc kde je vždy jedna odpověď správná. Pro úspěšné absolvování testu je nutné získat min. 60 bodů. Na test je 60 minut. Test lze opakovat 3x.
