Studijní program "Strategický management" je osvětu o strategických rozhodnutích, procesech a nástrojích vedení organizací v dnešním konkurenčním prostředí. Předmět se zabývá analýzou vnějšího a vnitřního prostředí podniků, formulací strategií, implementací strategických plánů a hodnocením výsledků. Studenti se seznámí s koncepty jako je SWOT analýza, strategické plánování, vyhodnocování konkurenčního prostředí a strategického postavení podniku. Cílem programu je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi nezbytnými pro efektivní strategické rozhodování a vedení organizací v různých odvětvích a kontextech.
Pro koho je program vhodný:
Program je vhodný pro studenty a profesionály z oblasti managementu, podnikání, ekonomie, a dalších oborů, kteří se zajímají o strategické aspekty řízení organizací. Je určen jak pro ty, kteří hledají základní povědomí o strategickém řízení, tak pro ty, kteří se chtějí specializovat na tento obor a rozvíjet své dovednosti v oblasti strategického managementu. Program je ideální pro manažery, vedoucí pracovníky a odborníky, kteří se účastní tvorby a realizace strategií ve svých organizacích nebo se zajímají o kariérní postup v oblasti vedení a řízení podniků.
Garant programu: Ing. Kamila Veselá, PhD, MBA, LLM
Kamila Veselá v roce 2006 ukončila studium na VŠB-TUO v Ostravě, Ekonomické fakultě, kde studovala obor finance. V roce 2015 ukončila doktorské studium na České zemědělské univerzitě, Provozně ekonomické fakultě oboru Podniková a odvětvová ekonomika. Roku 2017 dokončila manažerské studium MBA a v roce 2024 dokončila profesní vzdělávání LLM v oboru Korporátní právo. Ve své praxi působila jako výkonná ředitelka a manažerka v obchodních korporacích, ale také v neziskových společnostech. V posledních letech se intenzivně věnuje zejména finančnímu managementu. Od roku 2008 se věnuje i pedagogické praxi v rámci které přednáší jak předměty ekonomického zaměření, finančního, tak manažerského.
Průběh studia
Student pro absolvování MBA programu Finance podniku musí získat celkem 50 kreditů. Tyto kredity jsou rozloženy mezi základní blok, specializační blok, volitelný blok a závěrečnou práci. Ze základního bloku student získá celkem 20 kreditů za absolvování celkem 4 předmětů, které tvoří páteř vzdělávacího programu. Specializační blok dále rozšiřuje získané znalosti díky vysoce specializovaným 4 předmětům celkem za 16 kreditů. Dále si studenti volí 2 předměty z nabídky volitelných předmětů. Cílem volitelné sekce je umožnit studentům si vyprofilovat studium maximálně svým zájmům a potřebám. Za tyto 2 volitelné předměty získají studenti celkem další 4 kredity. Napsáním a obhájením závěrečné diplomové práce studenti v poslední fázi studia získají 10 kreditů a tím dovrší své studium získají nárok na používání profesního titulu MBA.
Předměty základního bloku jsou ukončeny odevzdáním seminární práce a písemným testem, předměty specializačního bloku jsou ukončeny seminární prací a předměty volitelného bloku jsou ukončeny písemným testem.
Absolvováním programu MBA jste oprávněni používat profesní titul MBA za jménem. MBA (Master of Business Administration) je manažerský vzdělávací program, který představuje moderní formu postgraduálního vzdělávání. Titul MBA je celosvětově uznávaný a vyhledávaný zejména mezi manažery. Titul MBA není dle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, v České republice definován jako akademický titul, ale je udělován jako profesní neakademický titul dokládající rozšířené manažerské vzdělání s praxí nad rámec vysokoškolského vzdělávání.
Předměty – program MBA Strategický management
Základní blok
Kód |
Předmět |
Kredity |
MBA1L08 |
Projektové řízení |
5 |
MBA1L27 |
Strategický management |
5 |
MBA1L20 |
Finanční plánování |
5 |
MBA1L23 |
Krizový management |
5 |
Specializační blok
Kód |
Předmět |
Kredity |
MBA1L01 |
Management |
4 |
MBA1L25 |
Risk management |
4 |
MBA1L26 |
Řízení cash-flow |
4 |
MBA1L18 |
Finanční analýza |
4 |
Volitelný blok 1
Kód |
Předmět |
Kredity |
MBA1L14 |
Finanční management |
2 |
MBA1L05 |
Vedení porad |
2 |
MBA1L11 |
Management lidských zdrojů |
2 |
MBA1L29 |
Účetní výkaznictví |
2 |
MBA1L21 |
Investiční rozhodování |
2 |
MBA1L09 |
Time management |
2 |
MBA1L10 |
Self marketing |
2 |
MBA1L15 |
Marketing management |
2 |
MBA1L17 |
Finanční a kapitálové trhy |
2 |
MBA1L19 |
Finanční deriváty |
2 |
MBA1L24 |
Optimalizace majetkové struktury |
2 |
MBA1L06 |
Koučování |
2 |
MBA1L12 |
Manažerská etiketa |
2 |
Závěrečná práce
Kód |
Předmět |
Kredity |
MBA1LZP |
Závěrečná diplomová práce |
10 |